Głoski t, d, n

„Trzymaj język za zębami i wymawiaj razem z nami.

– ta – da -na,

– te – de -ne,

– ty – dy – ny, 

teraz TY”.

Nieobuty Mietek

Ta – ta , ta – ta, pięć tabletek musiał połknąć biedny Mietek,

ata – ata – ata, bo po śniegu latał,

 uty- uty – uty bo był nieobuty,

 at – at, at – at – at, choć ma siedem lat.

Dama na jagodach

Da – da , da – da, pewna dama

miała białe buty w plamach.

Oda – oda, oda – oda

no bo była na jagodach.

Ody – ody – ody,

plamią te jagody!.

Nuuuda

Nu – nu, nu- nu, wielka nuda łapie pana wielkoluda.

Ono – ono , ono – on, film mu nudny wyświetlono.

An – an – an, an – an, śpi ten wielki pan.

Dwa zdanka

W dół dolinki truchta Danka,

wtem przystaje na dwa zdanka.

Danka z Tadkiem długo gada,

– da, da , da, da – opowiada.

Biegnę dalej! – potruchtała.

Wtedy Teklę napotkała.

Danka z Teklą długo gada.

Tra , ta, ta, ta – opowiada.

Tru, tu, tu , tu – dyrdymały,

z dwa tygodnie by tu stały!

Danka – wszystko powiedziałam?

Tak się dużo nabiegałam.

Pamiętaj:

Głoski t, d, n   wymagają sprawnego języka. Jak najczęściej dotykaj językiem wewnętrznej strony górnych zębów. Licz okienka – czyli ząbki, skacz po płocie czyli ząbkach.

Przygotowała – logopeda D.K. .

Wiersze  zaczerpnięte z ogólnodostępnej literatury dziecięcej.