Praca zdalna

Przypominamy o możliwości pobrania i samodzielnego wydrukowania karty zgłoszenia do poradni i po wypełnieniu przesłaniu jej do poradni. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ul. Matejki 7 58-300 Wałbrzych, sekretariat@ppp.edu.pl. Jesteśmy także dostępni przez platformę ePUAP. Badanie zdalne. Poniżej znajduje się odnośnik do pobrania instrukcji „krok po kroku” instalacji i konfiguracji programu do wideo konferencji „Zoom”:

Procedury badania w poradni

Przypominamy o możliwości pobrania i samodzielnego wydrukowania karty zgłoszenia do poradni i po wypełnieniu przesłaniu jej do poradni. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ul. Matejki 7 58-300 Wałbrzych, sekretariat@ppp.edu.pl. Jesteśmy także dostępni przez platformę ePUAP. Karta zgłoszenia do poradni – do psychologa, pedagogalub doradcy zawodowego (do pobrania) Karta zgłoszenia do logopedy (do pobrania). Poradnia informuje telefonicznie lub listownie o terminie diagnozy. Badania odbywają się zdalnie oraz w budynku poradni. W trosce o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników wprowadzono poniższe zasady: Rodzic zgłasza się Czytaj dalej…

Nowe procedury badania w Poradni

Poradnia informuje telefonicznie lub listownie o terminie diagnozy. Badania odbywają się zdalnie oraz w budynku poradni. W trosce o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników wprowadzono poniższe zasady: Rodzic zgłasza się do poradni nie wcześniej niż 5 minut przed wyznaczoną godziną badania. Dziecko i rodzic muszą być zdrowi. Proszę przed przyjściem zmierzyć temperaturę dziecku i sobie samemu. Dzieci z objawami kaszlu, kataru, przeziębienia nie będą badane. Z dzieckiem przychodzi do poradni tylko jeden opiekun / rodzic. Proszę Czytaj dalej…

Profilaktyka zdrowotna – koronawirus

Ministerstwo Zdrowia przygotowało specjalną stronę informacyjną nt. profilaktyki zdrowotnej, m.in. w kontekście koronawirusa. https://www.gov.pl/web/zdrowie/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie oraz https://www.gov.pl/web/koronawirus Została  uruchomiona specjalna infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia w zakresie informacji dla Polaków o postępowaniu w sytuacji wątpliwości podejrzenia koronawirusa. Infolinia działa całodobowo, siedem dni w tygodniu pod numerem telefonu 800-190-590.

Code Week 2021, programowanie w Poradni

W naszej publicznej poradni już od wielu lat dzieci mają okazję, w trakcie zajęć terapeutycznych, tworzyć swoje gry komputerowe. W tym roku włączamy się do akcji „Europe Code Week 2021” w formule dostępnej dla (prawie) każdego zainteresowanego. Uczestnicy przygotowują aplikację mobilną na system Android, czyli taką którą można uruchomić na większości telefonów komórkowych. Organizatorzy przygotowują zaplecze techniczne – nie trzeba znać się na programowaniu!Uczestnicy mają za zadanie przygotować materiał, który zostanie wykorzystany w aplikacji. Aplikacja Czytaj dalej…

Webinar 27.09.2021 – Wspieranie zdrowia psychicznego w czasie i po pandemii

Na prośbę Centrum Rehabilitacji, Edukacji i Opieki TPD „Helenów” przekazujemy informację o szkoleniu. Zapraszamy rodziców i opiekunów osób z niepełnosprawnościami do wzięcia udziału w webinarze, który będzie poświęcony dbaniu o zdrowie psychiczne. Termin 27.09.2021 (poniedziałek) godz. 17:30-19:00 Zapisy można składać do 25.09.2021 wyłącznie poprzez poniższy formularz (wystarczy kliknąć i uzupełnić odpowiedzi): https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DQSIkWdsW0yxEjajBLZtrQAAAAAAAAAAAAMAAPVpX9lUOTgzNlBVSENUSzk5SzFWUTFQQjJDQ01SUy4u Webinar odbędzie się poprzez Zoom (link do spotkania i instrukcja zostaną przesłane przed warsztatem). Zajęcia są realizowane w ramach projektu finansowanego ze środków Czytaj dalej…

Nowy rok szkolny

Nowy rok szkolny!

Pierwszego września dzieci i młodzież spotkają się w swoich klasach. Będą opowiadać o swoich wakacyjnych przygodach, będą cieszyć się swoją obecnością, będą mieli otwarte i wypoczęte umysły. Życzymy wszystkim, aby najbliższy rok upłyną w spokojnej atmosferze. Życzymy życzliwości i bliskości. Chęci i radości ze zdobywania i dzielenia się wiedzą oraz umiejętnościami.

priorytety ministra edukacji na rok szkolny 2021-22

Ministerialne priorytety na 2021/2022

Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek określił podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022: Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania Czytaj dalej…

Dzień Walki z Dyskryminacją

Jak co roku 5 maja obchodzimy podwójne święto: Dzień Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnością oraz Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. W Polsce żyje ponad 4 mln osób z niepełnosprawnością. Około 100 tys. spośród nich to osoby z niepełnosprawnością intelektualną.

Powrót do szkoły – badanie

Już od wtorku do szkół wracają dzieci z klas I-III a w kolejnych tygodniach pozostałe roczniki. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Wałbrzychu zaprasza do udziału w badaniu: „Powrót do szkoły”, które ma pomóc określić stan oraz potrzeby wałbrzyskich dzieci i ich rodziców związane z III falą koronawirusa i powrotem do nauki stacjonarnej; szczególnie w kontekście pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Badanie jest skierowane do rodziców uczniów wałbrzyskich szkół podstawowych. Badanie jest anonimowe. Wyniki zbiorcze dla całego miasta będą dostępne w Czytaj dalej…

Wyjątkowy 2 kwietnia

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu obchodzony 2 kwietnia to dobry moment na refleksję nad problemami z jakimi borykają się osoby z ASD (spektrum autyzmu). Wiedza na temat autyzmu w ostatnim czasie dość szybko się poszerza i pogłębia. Mimo to nadal pozostaje wiele pytań bez odpowiedzi. Pojawiają się coraz częściej głosy, aby spektrum – a w szczególności osoby wysokofunkcjonujące, to po prostu inna, alternatywna ścieżka rozwoju człowieka a nie zaburzenie. Niektórzy widzą główną różnicę w rozwoju dziecka Czytaj dalej…