Praktyczny kącik logopedyczny nr 11
Kącik malucha. Zabawy z ryżem.
„Ryż, ryż masz, Ryż, ryż mi dasz”
Cel zabaw:
- pogłębianie i wydłużanie faz oddechu ,
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- wzbogacanie słownictwa czynnego,
- doskonalenie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie rozumienia poleceń prostych i złożonych,
- rozwijanie doznań czuciowych,
Zabawa nr 1
Wdmuchiwanki do domu.
Na dużej kartce (brystol) narysowane kolorowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt) w czterech podstawowych kolorach – czerwony, żółty, niebieski, zielony.
Na środku brystolu rozsypana warstewka ryżu.
Należy wdmuchać ryż do określonej figury lub koloru np.:
a/ wdmuchiwanie ryżu do koła,
b/ wdmuchiwanie ryżu do czerwonego domku (figura),
c/ wdmuchiwanie ryżu do domku leżącego po prawej stronie itd.
Zabawa nr 2
Ukryte figury.
Na tacy rozkładamy kolorowe znaki figur geometrycznych (koła, kwadraty, trójkąty).
Za pomocą słomki od napoju rozdmuchujemy ryż.
a/ poszukaj kwadratów,
b/ poszukaj czerwonego koła,
a/ poszukaj zielonego trójkąta i zielonego koła itd.
Zabawa nr 3
Ukryte przedmioty.
Na tacy rozkładamy płaski przedmioty np. znaki figur geometrycznych, znaki zabawek (piłka, lalka, auto). Rozsypujemy warstwę ryżu. Tacę przykrywamy np. ręcznikiem. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie i nazwanie znaku przedmiotu ukrytego pod ryżem.
Przygotowała – logopeda PPP Wałbrzych