Głoski t, d, n
„Trzymaj język za zębami i wymawiaj razem z nami.
– ta – da -na,
– te – de -ne,
– ty – dy – ny,
teraz TY”.
Nieobuty Mietek
Ta – ta , ta – ta, pięć tabletek musiał połknąć biedny Mietek,
ata – ata – ata, bo po śniegu latał,
uty- uty – uty bo był nieobuty,
at – at, at – at – at, choć ma siedem lat.
Dama na jagodach
Da – da , da – da, pewna dama
miała białe buty w plamach.
Oda – oda, oda – oda
no bo była na jagodach.
Ody – ody – ody,
plamią te jagody!.
Nuuuda
Nu – nu, nu- nu, wielka nuda łapie pana wielkoluda.
Ono – ono , ono – on, film mu nudny wyświetlono.
An – an – an, an – an, śpi ten wielki pan.
Dwa zdanka
W dół dolinki truchta Danka,
wtem przystaje na dwa zdanka.
Danka z Tadkiem długo gada,
– da, da , da, da – opowiada.
Biegnę dalej! – potruchtała.
Wtedy Teklę napotkała.
Danka z Teklą długo gada.
Tra , ta, ta, ta – opowiada.
Tru, tu, tu , tu – dyrdymały,
z dwa tygodnie by tu stały!
Danka – wszystko powiedziałam?
Tak się dużo nabiegałam.
Pamiętaj:
Głoski t, d, n wymagają sprawnego języka. Jak najczęściej dotykaj językiem wewnętrznej strony górnych zębów. Licz okienka – czyli ząbki, skacz po płocie czyli ząbkach.
Przygotowała – logopeda D.K. .
Wiersze zaczerpnięte z ogólnodostępnej literatury dziecięcej.